Často kladené dotazy

Jak objednávám?

Pokud raději sledujete instruktážní videa, máme pro Vás jedno, které Vás provede celým procesem, od registrace přes objednávku až po platbu v našem ekoLOGICKÉM eshopu:

V tuto chvíli jsou nastaveny tři termíny uzávěrky objednávek (do kdy mohu objednat) - pondělí, čtvrtek a neděle vždy do 24:00 hodin. Po této uzávěrce, jsou objednávky rozeslány jednotlivým producentům a ti dle objednávek začínají vyrábět / sklízet. Současně jsou stanoveny dva termíny, ve kterých jsou pro vás dodané výrobky kompletovány a vy si tak můžete vyzvednout celou objednávku. Těmi dny jsou pondělí, čtvrtek a pátek, kdy nám brzy ráno producent hotové výrobky doveze / si hotové výrobky svážíme, následně dopoledne vaše objednávky připravujeme a po 14 hodině jsou pro vás připraveny k vyzvednutí - informace, že je vaše objednávka připravena vám dorazí na email a SMS. Systém je tedy následující - ve čtvrtek objednávám na pondělí, v neděli na čtvrtek a v pondělí na pátek.

Proč některé výrobky nelze přidat do košíku?

Všichni naši dodavatelé, jsou menší producenti. Někteří vyrábí jednou nebo dvakrát týdně, jiní zase třikrát. Každý z nich vyrábí na jiný den dodání. To vše jsou faktory, které ovlivňují, zda je možné výrobky konkrétního producenta objednat na pondělí, na čtvrtek, na pátek, popřípadě na všechny dny dodání (více viz Jak objednávám).

Jak zajistíte, aby se jídlem a zdroji neplýtvalo?

Aby celý systém NEplýtvání mohl fungovat, naši producenti začnou vyrábět / sklízet / zpracovávat až ve chvíli, kdy Vy si objednáte. Jedině tento systém “zakázkové výroby”, zamezuje plýtvání - nehrozí, že by se výrobky po skončení doby trvanlivosti likvidovaly a končily na skládkách (v kafilérii v případě masa), protože na každý výrobek existuje konečný spotřebitel.

Proč je vaše zboží čerstvější?

U nás je zboží expedováno v ten samý den, kdy nám jej producent doveze.
Takové výrobky jsou pak, oproti supermarketům, několika násobně čerstvější - nečekají na skladě producenta, nečekají na centrálním skladě distributora (supermarketu). To u potravin s absencí přidané chemie jednoduše nejde.

Jak vím, od koho výrobky jsou?

Součástí naší filozofie je maximální transparentnost. Jedna z pohnutek, která nám dala energii k “vystavění” celého systému byla (a stále je), propojit producenty s konečným spotřebitelem - tedy bez zbytečných “mezičlánků”. U každého našeho dodavatele, tak najdete malou prezentaci. Na čem neustále pracujeme jsou videa - naším cílem je, aby měl každý producent své krátké video, ve kterém máte možnost poznat “tvář” producenta a prostředí, ve kterém pro vás vyrábí. Skvělé je, že všichni producenti jsou čeští (geograficky dostupní) a tak se za nimi můžete podívat (samozřejmě po předchozí dohodě).

Jaké jsou možnosti platby?

Jsme “mladý” projekt a tak je v tuto chvíli možné platit pouze kartou, skrze platební bránu České Spořitelny. Na dalších možnostech budeme samozřejmě makat.

Proč platím předem?

Podle nás, je součástí fér přístupu k našim dodavatelům i způsob platby za zboží. Ideální, je zaplatit jim ve chvíli, kdy nám pro vás přivezou výrobky. Protože jsme malá společnost, vše se snažíme dělat s nízkými náklady. Nečerpáme žádné dotace a nestojí za námi žádný “investor” a ani kapitál s “nejasným” původem. Systém platby, kde nám svou objednávku uhradíte předem je tak jediný, který nám umožní se ke svým (“vašim”) producentům chovat bez kompromisů férově - děkujeme :-)

Co je podle vás férová platba producentům?

Slovo “férové” je bohužel často “zneužíváno” subjekty / lidmi, kteří se chtějí líbit a působit seriózně. Mnohdy je to ale jen “prázdný” pojem, který nemá reálný základ. My to vidíme tak, že ten kdo produkuje a vytváří hodnoty, by měl obdržet ⅔ z koncové ceny. Pro nás tak zbývá ⅓ a musíme vše zajistit tak, aby nám pokryla náklady a umožnila dlouhodobě fungovat = žádné nesmyslné náklady. Díky tomu celému, pak může být konečná cena zajímavá pro naše společné zákazníky :-)

Proč je většina z cen v e-shopu nižších, než jsou ceny v obchodě?

Součástí skladby ceny, je tzv. riziková přirážka, která by měla krýt ztrátu z výrobků, které se nepodařilo v rámci doby trvanlivosti prodat (jsou tzv. odepsány). Právě díky systému “zakázkové výroby”, kdy každý výrobek má předem svého zákazníka, toto riziko nepodstupujeme, což umožňuje o rizikovou přirážku snížit konečnou cenu.

Proč stejný druh sýru, stejný druh masa, stejná klobása váží pokaždé jinak?

Všichni producenti vyrábí převážně ručně. Součástí ruční produkce je krájení a porcování. Zde jsou naši dodavatelé schopni, se přiblížit konkrétní váze, nikdy se ale (u více balení) netrefí “na gram” přesně. Nejde tedy o tzv. unifikovaná (nebo také kalibrovaná) balení a jednotlivá balení se od sebe vždy trochu liší.

Proč má jednou kuře 1,3 kg a jindy zase 2,8 kg?

Jeden z našich nejoblíbenějších dodavatelů kuřat, farma Loužná, nechává svá kuřata žít několikanásobně déle, než je běžné v tzv. intenzivních chovech (kde jde primárně o rychlý příbytek na váze). To je jeden z faktorů, který přispívá ke kvalitě a vyzrálosti masa. Součástí tohoto principu je, že v opakujících se “turnusech” jsou porážena kuřata stará pět týdnů, další týden šest týdnů a tak se to opakuje až do devátého týdne. I tak lze v rámci jednotlivých turnusů najít rozdílnosti ve váze - to je ale přirozené. Ani děti se přeci nerodí stejně velké a to samé platí i pro přibývání na váze. To jen v konvenčních chovech, malá kuřata “dofukují” (vpichováním roztoků do prsou) do kalibrované velikosti :-(

Jak řešíte dodání menší váhy, než je uvedeno u výrobku = než jsem si zaplatil(a)?

S ohledem na jednoduchost systému platby (viz Proč platím předem) a nemožnost kalibrace některých výrobků (viz Proč stejný druh sýru …), je u takových výrobků uvedena horní váhová hranice. S velkou pravděpodobností se stane, že ve skutečnosti obdržíte o něco menší balení, než je uvedeno u popisu výrobku a než jste si zaplatili. Proto jsme naprogramovali tzv. kreditní systém, pomocí kterého, vám v podobě kreditu (1 kredit = 1 Kč) vrátíme přeplatek (to je jednoduše v korunách vyjádřený rozdíl mezi uvedenou a skutečnou váhou výrobku) na váš eshopový účet. Kredit si pak můžete uplatnit na váš další nákup a tím snížit celkovou částku k zaplacení.

Jak probíhá kompletace mé objednávky?

Ve výdejní dny (pondělí, čtvrtek a pátek), nám jednotlivý producenti sváží / sami si svážíme vše, co jste si objednali. Ve chvíli, kdy máme veškeré zboží, začínáme kompletovat vaši objednávku. Jakmile je pro vás vše připraveno, zasíláme vám emailem a SMS informaci - od té doby si můžete váš nákup vyzvednout.

Kdy a kde vyzvedávám?

Výdejní dny jsou pondělí, čtvrtek a pátek po kompletaci objednávky (viz Jak probíhá kompletace …). Jakmile je vše připraveno, zasíláme vám email a SMS s potvrzením. Od této chvíle můžete nákup vyzvedávat. Seznam výdejních míst, najdete v kontakty a odběrná místa. Odběrné místo, si volíte při rekapitulaci Vašeho nákupu. Pokud nestíháte dorazit, případně potřebujete změnit odběrné místo, zavolejte nám (viz kontakty) a dohodneme další postup.

Rozvážíte nákupy?

Ano! Rozvážíme ve stejné dny, jako u vyzvedávání na odběrných místech, tedy v pondělí, ve čtvrtek a v pátek. V tuto chvíli zajišťujeme rozvoz v Praze (včetně “okrajových” částí Prahy - například Klánovice, Šestajovice, Satalice, Říčany, apd.) - mapku, kam všude zavážíme najdete zde. Čas (můžete si zvolit ze tří časových oken) a místo (zde je přednastavena adresa, kterou jste uvedli při registraci - dá se ale libovolně upravit) si určíte v košíku.

Popis nákupu Cena
Základní cena dopravy 99 Kč
Nákup v hodnotě od 1.000 Kč do 1.500 Kč 79 Kč
Nákup v hodnotě od 1.500 Kč a výše 59 Kč
Všechny uvedené ceny jsou včetně DPH.

Proč spolupráce s Gibon Delivery?

Rozvozy nákupů pro vás zajišťujeme ve spolupráci se společností Gibon Delivery. Jsou mladí, jsou “svěží” a mají podobnou představu o tom, jak by měli vypadat služby ve 21 století ;-) Navíc díky nim můžeme být EKOlogičtí - již dnes vám nákup doveze auto s pohonem na CNG. A kluci jdou ještě dále - jejich snem (a upřímně i naším) jsou auta na elektrický pohon. Už chápete :-)